علائم شل شدن بریج دندان | خرابی بریج دندان

علائم شل شدن پل دندانی

ممکن است سال‌ها با داشتن بریج دندان بدون مشکل زندگی کنید. بریج‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و با مراقبت مناسب برای مدت طولانی دوام می‌آورند. با این حال، اگر هنگام خوردن، نوشیدن یا حتی صحبت کردن متوجه جابجایی در اطراف بریج دندانی شدید، احتمال دارد که بریج دندان شل شده باشد.

برای اطلاع از علائم شل شدن پل دندان، در ادامه با دنتیستجو همراه باشید.

پل دندانی چیست؟

بریج های دندانی به صورت سفارشی ساخته و جایگزین دندان های از دست رفته می‌شوند. زمانی که دندان‌های اطراف سالم هستند می‌توان از این پل‌ها استفاده کرد. در اصل، آنها یک دندان مصنوعی هستند که در دو طرف به تاج‌ها متصل می شوند. آنها نسبت به ایمپلنت‌های دندان که شامل پیچاندن یک پایه تیتانیومی به فک است، تهاجم کمتری دارند.

این بریج ها جایگزین‌های محکم، بادوام و واقعی برای دندان‌های از دست رفته هستند. آنها می توانند باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین می‌توانند غذا خوردن را آسان تر کنند. در حالی که این وسایل بسیار بادوام هستند، ولی در برخی از مواقع شل می‌شوند.

نشانه‌های شل شدن پل دندانی

چگونه می توانید متوجه شوید که بریج دندان شل شده است؟ چندین علامت هشدار وجود دارد که در زیر ذکر شده است. با دیدن این علائم با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

• حرکت
  • حساسیت
  • نیش نامناسب
  • فرسایش لثه

اولاً، اگر بریج دندانی شما در حین غذا خوردن حرکت می‌کند یا وقتی با انگشت روی آن فشار می‌دهید، کمی «تکان» می‌خورد، احتمالاً از جای خود خارج شده است. این ممکن است نشانه‌ای از لق شدن یکی از دندان‌های اطراف باشد.

درد ممکن است به این معنی باشد که بریج به لثه یا دندان شما مالیده می‌شود. با گذشت زمان، این اصطکاک می‌تواند باعث التهاب بیشتر شود و دندان‌ها و لثه‌ها را مستعد عفونت کند.

حساسیت به دمای سرد یا گرم می تواند نشان دهنده مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باشد. روکش‌ها در نهایت از روی دندان‌هایی که به دلیل پوسیدگی فرسوده شده‌اند، جابه جا می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: دندان درد در زمستان

در زمان جویدن غذا یا لقمه‌ای سفت دچار احساس ناخوشایندی خواهید شد. اگر در زمان گاز گرفتن، احساس متفاوتی داشتید یا سر و فک شما شروع به درد کرد، ممکن است پل دندان جابجا شده باشد که منجر به نیش زدن بد می‌شود.

در نهایت، عقب‌رفتگی یا فرسایش لثه‌ها می‌تواند باعث شل شدن پل دندانی شود. ممکن است درد یا التهاب لثه را نیز تجربه کنید یا حتی متوجه شوید که دندان‌هایتان شروع به جابجایی کرده است.

صرف نظر از علامتی که متوجه شده‌اید، اگر مشکلی با بریج دندان دارید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اجتناب از این موضوع می‌تواند باعث درد و ناراحتی بیشتر و همچنین پیچیده تر شدن روند دندانپزشکی در آینده شود.

درمان بریج دندان شل ممکن است شامل قرار دادن یک پل جدید یا نصب مجدد آن باشد. اگر دندان‌های هر دو طرف آسیب دیده یا پوسیده شده اند، ممکن است نیاز به پرکردن یا درمان کانال ریشه باشد. اگر بر اساس تصمیم دندانپزشک، بریج‌های دندانی دیگر برای شما مناسب نباشند، ایمپلنت‌ها جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شوند.