لیست متخصص ریشه در مشهد | بهترین متخصص درمان ریشه مشهد | دنتیستجو

درمان ریشه (اندودانتیکس)

متخصص درمان ریشه در مشهد دندانپزشکانی هستند که در زمینه درد، بیماری و عفونت دندان فعالیت دارند. آنها آموزش‌های تکمیلی را گذراندن که به آنها کمک می‌کند تا دندان درد را تشخیص و درمان کانال های ریشه را انجام دهند، این کار یک روش ویژه برای نجات دندان عفونی یا پوسیده می‌باشد.

اصطلاح اندودنتیکس از دو کلمه یونانی "Endo" به معنای داخل و "odons" به معنای دندان گرفته شده است. این کلمات روی هم به معنی مطالعه قسمت داخلی دندان یا پالپ دندان است. بهترین متخصص درمان ریشه مشهد با تعدادی از بیماری‌های مربوط به پالپ دندان و روش‌های درمان آن آشنا هستند.

پالپ دندان داخلی‌ترین قسمت دندان است. پالپ توسط بیرونی‌ترین قسمت دندان (مینای دندان) و همچنین توسط عاج که در زیر مینا قرار دارد محافظت می‌شود. این پوشش سخت، پالپ را در برابر عفونت توسط میکروب‌های موجود در دهان محافظت می‌کند.

در موارد پوسیدگی دندان، این پوشش بیرونی فرسایش می‌یابد و سوراخ‌ها یا حفره‌هایی ایجاد می‌کند که پالپ دندان را در معرض این میکروب‌ها و همچنین دماهای گرم و سرد قرار می‌دهد. از آنجایی که پالپ سرشار از اعصاب و رگ‌های خونی است، عفونت پالپ می‌تواند منجر به حساسیت و دندان درد شود.

دندانپزشک فوق تخصص درمان ریشه مشهد چه کاری انجام می‌دهد؟

• درمان ریشه: این درمان یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای درمان پالپ دندان در موارد متوسط ​​تا شدید پوسیدگی دندان است. دندان عفونی در قسمت تاج باز می‌شود تا به کانال ریشه در داخل دسترسی پیدا کند. تمام مواد عفونی برداشته و پس از تمیز شدن دندان، کانال ریشه بزرگ می‌شود تا بتوان آن را با یک پر کردن موقت دندان پر کرد. پس از بهبودی دندان، این پرکردگی موقت برداشته و با پر کردن دائمی جایگزین می‌شود و برای جلوگیری از عفونت، دندان مهر و موم می‌شود. ممکن است یک تاج روی دندان گذاشته شود تا دندان پر شده را از آسیب محافظت کند.
  • جراحی ترمیم ریشه شامل برداشتن تاج محافظ و پرکردن داخل آن است تا دندانی که به درستی ترمیم نشده یا مشکلات جدیدی ایجاد کرده است دوباره ترمیم و پر شود.
  • درمان جراحات یا ترک‌های دندانی که پالپ دندان را درگیر می‌کند.