درمان کانال ریشه دندان | علائم مشکل کانال ریشه

نشانه هایی که نیاز به درمان کانال ریشه دندان دارد؟

پوسیدگی دندان یکی از مشکلات رایج دهان و دندان است. بیشتر افراد پوسیدگی دندان دارند که اگر برای مدت طولانی درمان نشود، پوسیدگی گسترده و ممکن است نیاز به درمان کانال ریشه باشد. درد، حساسیت و حتی تغییر رنگ نشانه‌ای از ضروری بودن درمان ریشه است.

چه زمانی درمان کانال ریشه ضروری است؟

بوسیله معاینه توسط متخصص درمان ریشه مشهد یا شهر خودتان می‌توان فهمید که آیا کانال ریشه سالم است یا خیر، چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد نیاز به درمان دارید.

درد دندان

اگر درد مداوم دارید، این می تواند نشان دهنده این باشد که بافت نرم داخل دندان، که به عنوان پالپ شناخته می‌شود، در اثر پوسیدگی آسیب دیده است. برخی از مکان‌هایی که ممکن است احساس درد کنید عبارتند از:

• در عمق دندان
  • در فک یا صورت
  • در چندین دندان

درد همچنین می‌تواند ناشی از بیماری لثه، شکستگی یا ترک‌خوردگی دندان یا حفره نیز باشد. هر گونه درد در دهان و دندان باید دلیلی برای مراجعه به دندانپزشک برای معاینه باشد!

حساسیت

اگر هنگام نوشیدن مایعات داغ و سرد یا گاز زدن بستنی احساس درد می‌کنید، آسیب عصب دندان می تواند مقصر باشد. حساسیت مداوم به گرما یا سرما و همچنین غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند نشان دهنده نیاز به درمان کانال ریشه باشد.

تغییر رنگ

تغییر رنگ ناشی از پوسیدگی دندان با زردی یا لک شدن دندان بر اثر افزایش سن یا نوع سبک زندگی متفاوت است. تغییر رنگ خاکستری یا سیاه ناشی از خرابی داخل دندان است که نشان‌دهنده این است که بافت داخلی دندان شروع به خراب شدن کرده است.

تورم و التهاب

لثه‌ها همچنین ممکن است تحت تأثیر پوسیدگی قرار گیرند. اگر لثه‌های نزدیک یک دندان خاص هنگام لمس کردن، درد می‌کنند یا به طور مداوم متورم هستند، می‌تواند نشانه‌ای از پوسیدگی دندان مجاور باشد.

ترومای دندان

دندان ترک خورده یا شکسته می‌تواند مستعد ابتلا به باکتری باشد. صدمات ورزشی و تصادفات رانندگی از علل متداول تروماهای دندانی هستند. اگر ضربه ای به دهان شما وارد شده است، حتی اگر هیچ نشانه قابل مشاهده ای از آسیب مشاهده نمی‌کنید، بهتر است که برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

لق شدن دندان

دندان‌هایی که تکان یا حرکت می‌کنند می‌توانند نشان‌دهنده نیاز به کانال ریشه باشند. تحرک دندان می‌تواند نشان دهد که ریشه دندان تحت تأثیر باکتری قرار گرفته است.

مقاله پیشنهادی: مواقعی که به کانال ریشه نیاز است

روش درمان کانال ریشه چگونه است؟

در طول درمان کانال ریشه، دندانپزشک هر گونه بافت آسیب دیده را برداشته و آن را با یک ماده بی اثر جایگزین می‌کند. سپس روی دندان را با روکش می‌پوشاند که باعث زیبایی و محافظت از دندان می‌شود.