ماندگاری بی حسی دندان عقل | بی حسی دندان عقل

ماندگاری بی حسی دندان عقل چقدر است؟

کشیدن دندان عقل یکی از روش‌های رایج دندانپزشکی است که زمانی انجام می‌شود که دندان عقل بیرون بیاید یا مشکلاتی را ایجاد کند. رشد دندان عقل ممکن است دندان‌های دیگر را تحت فشار قرار دهد یا فقط تا حدی بیرون بیایند که منجر به خطر عفونت می‌شود. کشیدن دندان عقل و استفاده از بی حسی به عنوان بخشی از روند برداشتن دندان عقل رایج است. اطلاعات درباره اثرات بیهوشی و دوره نقاهت مهم است. اگر نگران مشکلات دندان عقل خود هستید، این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

چه زمانی بی حسی دندان عقل از بین می رود؟

بیهوشی بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟ پاسخ کوتاه چند ساعت است. با این حال، مدت زمان دقیق به چند عامل بستگی دارد.

چه نوع بی حسی استفاده شده است؟ بی‌حسی موضعی، که شامل بی‌حس کردن قسمت خاصی از دهان است، نسبتاً سریع و در برخی موارد در عرض 30 دقیقه از بین می‌رود. بیهوشی عمومی که برای کشیدن دندان عقل استفاده می‌شود، جایی که بیمار در طول عمل به خواب می‌رود، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا از بین برود. در طول این مدت، ممکن است احساس خواب آلودگی یا گیجی داشته باشید، به همین دلیل است که دندانپزشک متخصص جراحی لثه مشهد قویاً به بیماران پیشنهاد می‌کنند که با یک همراه تا منزل بروند.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا دوباره احساس کنید پس از بیهوشی طبیعی است، به داروهایی که بعد از کشیدن دندان عقل مصرف می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، مسکن‌های قوی می‌توانند در هنگام مصرف داروی ضد درد باعث ایجاد احساس گیجی در فرد شوند. همچنین ممکن است پس از بیهوشی دچار اختلالات خواب شوند.

شرایط که پس از برداشتن دندان عقل بوجود می‌آید

پس از عمل، مقداری خونریزی و تورم معمولی است. دندانپزشک شما ممکن است شما را با گاز به خانه بفرستد تا روی محل استخراج قرار دهید تا لخته شدن خون را تقویت کند. برای تورم، کیسه یخ می‌تواند تا حدودی تسکین‌دهنده باشد.

مقاله پیشنهادی: درمان التهاب لثه

موارد دیگری که می‌توانید بعد از جراحی دندان عقل انتظار داشته باشید عبارتند از:

• گیجی: از شخصی بخواهید که شما را به خانه برساند و شما را در چند ساعت اول بعد از عمل تحت نظر داشته باشد.
  • مشکل در خوردن و آشامیدن: در ابتدا از غذاهای نرم مانند سس سیب، پودینگ و سوپ‌های پوره شده استفاده کنید و از نوشیدنی‌های گازدار یا نوشیدن با نی خودداری کنید.
  • درد: مسکن‌های بدون نسخه یا تجویز شده می‌توانند به کاهش درد ناشی از این عمل کمک کنند.

شما باید حداقل تا 24 ساعت پس از عمل از مسواک زدن دندان‌های خود اجتناب کنید و همچنین هنگام بهبودی به محل‌های کشیدن دندان توجه دقیق داشته باشید. شستشوی دهان با آب نمک گرم می‌تواند زخم‌ها را تمیز نگه دارد و باعث بهبودی شود.

با داشتن برخی از علائم بهتر است با جراح خود تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر تب دارید، این می‌تواند نشانه عفونت باشد. مشکل در بلع، درد بیش از حد، و مزه بد مداوم در دهان نیز می‌تواند نشانه‌هایی از نیاز به مراجعه به دندانپزشک باشد. در غیر این صورت، احتمالاً یک تا دو هفته پس از عمل برای معاینه به مطب مراجعه خواهید کرد.

تعداد رای: 2 امتیاز کلی: 3.5