علائم نشان دهنده نیاز به کانال ریشه | علائم کانال ریشه

در چه مواقعی به کانال ریشه نیاز است؟

اگر دندانی دارید که خراب یا پوسیده است، دندانپزشک ممکن است کانال ریشه را به شما توصیه کند. در زمان درمان بوسیله کانال ریشه، اندودنتیست مناطق مشکل‌دار داخل دندان، از جمله پالپ و عصب را تمیز و پس از تمیزکاری کامل، دندان خالی شده برای جلوگیری از مشکلات بعدی پُر و مهرو‌موم می‌شود. این روش، بی‌خطر بوده و به سلامت دندان و لثه آسیبی نمی‌رساند.

درد، حساسیت و تغییر رنگ همگی می‌توانند نشانه‌های یک دندان خراب باشد. این علائم نیاز به درمان کانال ریشه را نشان می‌دهد. اگر این علائم را دارید و می‌خواهید درباره چرایی توصیه کانال ریشه توسط دندانپزشک بیشتر بدانید، امروز قرار ویزیت را با دندانپزشک خود بگذارید.

مقاله پیشنهادی: همه چیز درباره کانال ریشه

علائمی که نیاز به کانال ریشه را نشان می‌دهد

چرا یک دندان به کانال ریشه نیاز دارد؟ اگر صدمه‌ای به دهان و دندان خود وارد کرده‌اید، مانند ضربه به دهان، ممکن است عصب یا پالپ دندان، که فضای داخلی دندان است، به خطر افتاده باشد. آسیب، با گذشت زمان به یک عفونت تبدیل می‌شود؛ همچنین ترک‌ها و شکستگی‌های دندان، در را به روی باکتری‌ها باز می‌کند. این کانال‌ها، اگر کنترل و نگهداری نشوند، منجر به عفونت قابل توجهی می‌شوند.

اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کرده‌اید، به کانال ریشه نیاز دارید:

• حساسیت زیاد به سرما یا گرما
  • شکستگی یا ترک دندان
  • دندان درد مداوم یا درد شدید هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • لثه متورم و نرم
  • لثه تیره که می‌تواند نشانه پوسیدگی باشد

علاوه بر موارد بالا، تورم در صورت، گونه و یا گره‌های لنفاوی حساس ممکن است نشانه‌هایی از آبسه باشد که یک کیسه چرکی است که در اثر عفونت ایجاد می‌شود. این آبسه ها با Root Canal درمان می‌شوند.

مراجعه مرتب به دندانپزشک برای تمیز کردن و معاینه بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان که منجر به کانال ریشه می‌باشد. دندانپزشک قادر خواهد بود مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان را تشخیص و تا قبل از جدی شدن آن نسبت به درمان ان اقدام کند.

روش درمان بوسیله کانال ریشه

اگر نگرانی نسبت به کانال ریشه دارید با دندانپزشک خود صحبت کنید. اندودنتیست‌های مشهد یا دیگر شهرها، مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان را تشخیص و سپس یک برنامه درمانی شخصی برای درمان شما تهیه می‌کنند.

در طول درمان کانال ریشه چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ دانستن روش درمان می‌تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

ابتدا دندانپزشک از دندان عکسبرداری می‌کند تا علت علائم شما را بهتر درک کند. در صورت نیاز به کانال ریشه، اندودنتیست ناحیه را با بی‌حسی موضعی بی حس می‌کند تا درد، در حین عمل از بین برود. از طریق یک دهانه کوچک برای دسترسی به پالپ دندان، دندانپزشک مواد آلوده یا باقی مانده را از بین می‌برد؛ سپس دندان را تمیز و مهر و موم می‌کنند تا از پوسیدگی یا آسیب دیدگی در آینده محافظت کند. در نهایت، تاجی در بالا قرار می‌دهند تا دندان محکم و مانند دندان طبیعی شود.

با پیشرفت‌های امروزی در دندانپزشکی، کانال ریشه دردناک‌تر از پر کردن دندان نیست. برای مراقبت از دندان خود پس از کانال ریشه، مثل همیشه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، همچنین برای تمیز کردن و معاینه حتما به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.